Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Sjoerd Welcker

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goedemorgen mensen,

Bij deze is ons avontuur dan eindelijk officieel begonnen!
De vlucht duurde lang, maar gistermiddag omstreeks 13.30 zijn we gezond en wel geland op Cape Town International Airport. Nadat we de laatste douane controle gepasseerd hadden stond er netjes een meneer klaar van Car Rental met ons vervoermiddel voor het komende half jaar. Een Hyundai I10! Prachtig wit scheurmonster met hier en daar een miniem krasje, maar zoals gezegd, dik in orde! Het rijden was even wennen..

Zoals jullie misschien weten, rijden ze hier aan de "verkeerde" kant van de weg.(links) Rijden gaat prima, alleen even wennen aan de regels. Niet iedereen neemt dit even serieus dus dat is een hele ervaring op zich. We hadden nog geen TomTom maar gelukkig had Lars een routebeschrijving uitgeprint naar ons hostel, The Backpack. We reden er zo tegen aan.

Het Hostel is prachtig, lekker gemoedelijk met super mooi uitzicht op de Tafelberg. Echt een plaatje! We slapen met twee dames op de kamer en nadat we onze bagage hebben gedropt zijn we Kaapstad gaan verkennen. Vriendelijke mensen, veel "security" op straat en goedkope prijzen voor eigenlijk alles. Een pakje sigaretten kost omgerekend twee euro. Ook hebben we een TomTom gekocht bij een lokale elektronica zaak voor 60 euro. Nog een beetje rond gelopen en terug gekeerd naar ons hostel.

Lekker een paar potjes gepoolt met een biertje erbij en hoppa, meteen op facebook! Inmiddels ook wat leuke mensen ontmoet. Een Nederlandse jongen en dame en een Engels stel. Hiermee zijn we s'avonds ook een hapje gaan eten bij een pizzaria. Wederom heel lekker, goedkoop en vriendelijk! Daarna "desert" gehad bij een cocktailbar en een afzakkertje bij het hostel.

Vandaag gaan we de Tafelberg trotseren en een mooie route rijden!

Kortom, de eerste indrukken zijn heerlijk en laat de avonturen maar komen!

Tot snel!

• 15 Augustus 2014 - 17:23

Rob:

Ziet er goed uit heren

• 15 Augustus 2014 - 18:50

Oma/opa Geertsma:

Ziet er prima uit jongens!!! Geniet er van.

• 15 Augustus 2014 - 19:25

Frank+geja:

Super, beetje jaloers ha ha

Sjoerd

Op 13 augustus vlieg ik, samen met Lars Pols, naar Kaapstad(Zuid-Afrika). Hier begint ook ons avontuur voor het komende half jaar en daar wil ik jullie graag van op de hoogte houden. Daarom zal ik minimaal één keer per week een reisverslag schrijven waarin ik ervaringen deel en een stukje Zuid-Afrika naar huis breng.

Actief sinds 30 Juli 2014