Avonturen langs de tuinroute deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Avonturen langs de tuinroute deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Avonturen langs de tuinroute deel 2

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo mensen, daar ben ik weer!
Inmiddels goed en wel gearriveerd in Port Elizabeth op Marshall Road 27B. Ons verblijf adres voor de komende 5 maand. Het papierwerk ingevuld, contractje getekend en alles op orde gemaakt. Mooie ruime kamer, eigen badkamer en gezellige huisgenoten. Kortom, prima vertoeven hier de komende tijd.
De afgelopen dagen weer veel meegemaakt, dus ik zal weer even een update schrijven voor de geïnteresseerden.
Volgens mij ben ik geëindigd in Knysna. S’avonds wezen stappen in Zanzibar, dolle pret! De volgende dag brak als een aap en heerlijk de hele middag gechillt. Zelfs zo lui dat we een pizza hebben besteld en op tijd het bed in zijn gerold. Deze nacht was er ingebroken in een identieke auto als de onze, maar dan van een paar Spaanse jongens. We hebben dus veel geluk gehad.
De volgende ochtend vroeg vertrokken richting Plettenburg Bay, kortweg Plett. Hier eindelijk onze eerste safari gedaan en meteen bijna de hele Big 5 gezien. We reden onder ander tussen cheeta’s, neushoorns, buffels, antilopen, elands en leeuwen. De roofdieren hadden wel een apart verblijf dus het had meer weg van een grote dierentuin. Daarna een mooie wandeling gemaakt door het Robberg Nature Reserve.
De volgende dag weer op tijd op en naar Tsitsikamma gereden. Dit is een heel mooi gebied, eigenlijk één groot natuurpark. Hier ook weer een flinke wandeling gemaakt en daarna gekanoed tussen een bergkloof. Heel erg vet om te doen! Geslapen bij Andelomi forest lodge, eigendom van de zus van onze baas.
Daarna doorgereden naar onze laatste stop, Jeffreys Bay. Dit is een ultieme surfhotspot ongeveer 60 kilometer voor PE. Hier kwamen we pas s’avonds aan en niet meer zoveel gedaan. S’avonds wel de kroeg ingedoken en een wilde avond gehad. De volgende ochtend vertrokken naar PE en naar ons huis gereden. Zoals ik al zei, alles goed voor elkaar. Nu het weer nog wat beter en dan zijn we klaar voor het begin van onze stage. Morgen een korte kennismaking en maandag zullen we beginnen!
We hebben een fantastische trip gehad en heel veel meegemaakt. Om in PE te zijn is ook leuk en we hebben allebei wel zin om te beginnen!
Tot horens vlegels!

• 28 Augustus 2014 - 17:20

Rob Klaver:

Klinkt alsof je het helemaal naar je zin hebt. Genietse en de grtjes vanuit een chillll Haaksbergen

• 29 Augustus 2014 - 08:38

Frank:

Mooi te lezen dat jullie alle facetten van Zuid Afrika beproeven!

Sjoerd

Op 13 augustus vlieg ik, samen met Lars Pols, naar Kaapstad(Zuid-Afrika). Hier begint ook ons avontuur voor het komende half jaar en daar wil ik jullie graag van op de hoogte houden. Daarom zal ik minimaal één keer per week een reisverslag schrijven waarin ik ervaringen deel en een stukje Zuid-Afrika naar huis breng.

Actief sinds 30 Juli 2014