Taking part of PE, inkijkje in m'n dagelijks leven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Taking part of PE, inkijkje in m'n dagelijks leven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Taking part of PE, inkijkje in m'n dagelijks leven

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

02 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een hele goedemorgen to you all!

De tijd is tot nu toe voorbij gevlogen en ik kwam ook tot de conclusie dat ik al te lang niks van me heb laten horen! We hebben in de maand september ongelofelijk veel dingen gedaan, dus het "kort houden" wordt een hele opgave, dus ik ga er even goed voor zitten.

1 september zijn Lars en ik begonnen met stage lopen bij Zports Events Management. Door de week houd ons dit bezig van 9.00 tot 16.00 maar ook in het weekend maken we af en toe onze opwachting! Voor gedetailleerde info over onze stage, verwijs ik je graag door naar internshipfromsjoerd.waarbenjij.nu. De stagedagen vlogen van af het begin, ook nu nog, snel voorbij. Dit wil echter niet zeggen dat we door de week 's avonds ganzenbord zitten te spelen!

Tot het begin van deze week gingen we eigenlijk iedere avond uit eten. We hebben inmiddels veel restaurantjes geprobeerd en eigenlijk alles is hier goed en relatief goedkoop. Ook braaien we veel. Dit is hetzelfde als barbequen maar dan uitsluitend gestookt op hout en het andere verschil is dat alles tegelijkertijd wordt gebraaid en dus ook gegeten. Op zich zelf staand is dit alles relatief goedkoop, maar inclusief de biertjes iedere avond tikt het toch wel aan. Daarom hebben we begin deze week besloten om meer zelf te gaan koken om toch iets de kosten te drukken!

Het hoogtepunt door de week vind plaats op de donderdag avond. Dan spelen we "Beerpong" in de Boardwalk, het plaatselijke casino. Dit wordt hier uitermate serieus genomen en de toernooiwinnaars krijgt in totaal R1500, dus een lekker bedrag! Tot op heden zijn Lars en ik(team Dutch Fucks) nog niet tot de tweede ronde doorgedrongen, maar vanavond nieuwe ronden nieuwe kansen! Het sfeertje is altijd zeer gezellig en ook al hebben we dus tot nu toe nog niet veel gewonnen, we vermaken ons uitstekend!

Op dinsdag avond is er altijd karaoke in Barnie's Tavern, ook uitermate gezellig zonder zingen! Ook dit nemen de locals heel serieus! Ook kijken Vincent, Lars en ik door de week veel Champions League voetbal in verschillende cafeetjes. Alhoewel Rugby hier groter is dan voetbal en ook bij mij inmiddels qua belevingswaarde bijna op hetzelfde niveau zit als voetbal, blijft de Champions League toch ongeëvenaard! Ook sporten we veel zelf, want we hebben onze eigen beerpong tafel! In onze vrije uurtjes laten we het dan ook niet na om thuis veel te oefenen voor de donderdagavond.

In de afgelopen weekenden hebben we veel ons autootje gepakt en zijn er op uit getrokken. We zijn naar Addo Elephant Park geweest, wat naast olifanten ook buffels, leeuwen, giraffen, neushoorns en heel veel andere dieren herbergt in een 180.000 hectare groot natuurpark. Dit is naast het Krugerpark, één van de weinige parken waar de natuur echt z'n gang kan gaan en alles daadwerkelijk door elkaar leeft. Helaas hebben we hier geen wilde leeuwen gezien, maar we komen terug! Wel is Lars bijna aangevallen door een buffel, wat nu toch wel op mijn lach spieren werkt.(toen was het best spannend)

Wat kleinere natuurparken hier in de omgeving zijn het Kragga Kamma en Seaview. Beide leuk om te doen. In Kragga Kamma cheeta's geaaid. Aan de ene kant toffe ervaring, aan de andere kant zielig dat ze zo gewend zijn aan mensen dat ze geen kick geven als je bij ze in hun verblijf komt. Seaview is vooral bekend om z'n predators. Alhoewel het een aantal keer negatief in het nieuws is geweest vanwege de verkoop van leeuwen aan hunting farms, was het wel een vette ervaring om leeuwen, tijgers en hun kleintjes te zien. Het was ook mogelijk deze te aaien, maar dit koste ongeveer R600 voor 5 minuutjes, dat was ons iets te gortig.

Ook hebben we een mooie route gereden langs de kust van PE, wat je langs idyllische stranden en geweldige look-out points voert. Vorig weekend zijn we een weekendje naar Tsitsikamma geweest met als doel de hoogste commerciële bungeejump ter wereld te trotseren. Vincent en ik hadden gelukkig gereserveerd, want toen we de 216 meter hoge brug zagen was ik opeens heel klein. Zoals jullie misschien gezien hebben, heb ik het toch gedaan en wat een ervaring. Het gevoel is ongeëvenaard. Het is een beetje als van een duikplank duiken, maar dan zonder het idee dat er water is. Eigenlijk is er dus niks. Nadat je in je harnas bent gehesen moet je met je tenen over de rand en dan tellen ze zo snel af dat je geen tijd hebt om na te denken. Dat weekend hebben we ook geziplined en zijn we naar monkeyland geweest. Leuk om veel te leren over apen en deze te zien!

Buiten deze vette activiteiten zijn we natuurlijk af en toe in de kroeg en/of nachtclub te vinden en hebben we veel fun samen met vrienden(ook locals)! Iedereen is nog steeds vriendelijk en geen enkel onvertogen woord over de mensen hier! Afgelopen dagen was het weer hier Nederlands(heel veel regen), maar sinds vandaag is het weer echt heerlijk!

Lars en ik zijn van plan om binnenkort ons duikcertificaat te halen, te gaan surfen en we gaan ons voorbereiden op de ultieme trip van ons verblijf. We hebben besloten nu veel dagen te maken, reguliere vakanties te skippen en hard te werken om vervolgens vanaf januari vrij af te zijn. We willen ongeveer 8 landen aan doen in 5 weken tijd.

Dit was een inkijkje in mijn dagelijks leven. Iedere dag is weer anders, beleven we nieuwe dingen en ontmoeten we nieuwe mensen. Kortom, het blijft optimaal genieten!

Thanks for reading!

Groetjes van mij.

• 02 Oktober 2014 - 20:56

Geja Welcker:

Whaaaauw.....wat een mooi verhaal. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!!! De foto's zijn allemaal super. Nu al weer benieuwd naar het vervolg. Liefs.

• 04 Oktober 2014 - 19:10

Frank:

Prachting te lezen dat jullie zo n fantastische tijd hebben.

• 04 Oktober 2014 - 22:34

Wilma:

leuk om te lezen dat je zo geniet