Update over nieuwe, mooie tripjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Update over nieuwe, mooie tripjes! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Update over nieuwe, mooie tripjes!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

24 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo, daar zijn we weer! Inmiddels al dik 3 maanden in Zuid-Afrika en nog steeds naar mijn zin. Mis ik jullie in Nederland dan helemaal niet? Natuuuuurlijk wel. En toch blijf ik nog lekker 72 dagen.

Sinds de laatste update weer het een en ander meegemaakt dus tijd voor een nieuw verhaaltje! Begin deze maand zijn Vincent, Lars en ik naar Baviaanskloof gegaan. Baviaanskloof is een - 150 km lang natuurgebied ten noorden van Tsitsikamma. In het binnenland dus. Kenmerkend zijn de snelle overgangen tussen half-woestijn en sub-tropische regenwouden. Aangezien dit gebied zo ruig is, waren we genoodzaakt ergens een grotere auto vandaan te toveren. Inmiddels alweer een tijd geleden iemand ontmoet en zij bood aan dat we het bakkie van haar grootouders mochten gebruiken. Super fijn natuurlijk en hier zijn we haar nog steeds dankbaar voor! Later bleek dat we zonder dit bakkie waarschijnlijk nou nog steeds in Baviaanskloof waren.

Vrijdag ochtend zijn we vertrokken met als eerste bestemming Willowmor, een niets zeggend dorpje aan de rand van Baviaanskloof. Tenminste, dat dachten we. Eenmaal aangekomen bleek dat de "Boerebok Rally" in het plaatsje was neergestreken. Dit is een motortreffen van leden van verschillende motorclubs. Ruige ventjes. Met één van de voormannen aan de praat geraakt en uitgenodigd om met ze te feesten. Natuurlijk hadden we hier zin in. Hoewel het in het begin even wennen was hebben we een fantastische avond gehad. Volgende dag dan toch echt Baviaanskloof ingereden met als bestemming het Treehouse. Fantastische wegen, natuurgebieden en geen voorzieningen. Natuurlijk niet goed voorbereid en niet gerealiseerd dat in die gebieden gewoon niks is. Zo kon het gebeuren dat we op zoek moesten naar voedsel wat nergens te bekennen was. Hadden alleen hout en bier. Uiteindelijk toch ergens wat kunnen kopen en het treehouse opgezocht. Dit is echt een zelfgebouwde hut in een boom, echt geweldig(foto's op fb). 's Avonds een uur lange worsteling gehad van met twee joekels van spinnen maar uiteindelijk hebben we het overleefd. Volgende dag van west naar oost door Baviaanskloof gereden en dit was waanzinnig mooi. Eerst rij je door een droog woestijnachtig gebied, het volgende moment waan je jezelf in een tropisch regenwoud. Tegen het begin van de middag terug gereden en opnieuw een geweldig weekend gehad!

Gedurende de weken natuurlijk hard aan het werk en ook veel bezig met het stagerapport. Het leven naast stage is nog steeds super relaxed en goed. Ook Lars is druk bezig met z'n verslag en maakt een concept voor een nieuw evenement. Op zoek naar een geschikte locatie kwam hij uit bij Shamwari Game Reserve. Dit is veruit het meest luxueuze game park in de omgeving. Ik mocht mee als assistent en we werden hartelijk ontvangen en getrakteerd op een safari tour van 5 uur inclusief een heerlijke lunch! Normaal zijn de prijzen hier extreem hoog, dus leuk om dit park op deze manier te bezoeken!

Twee weken geleden zijn we opnieuw de Karoo ingetrokken. Ditmaal op bezoek bij een oom van een Zuid-Afrikaanse vriendin. De hele farm in totaal is ongeveer 8.000 ha en is bewoond door twee broers. Zij verbouwen luzerne, focken boerebokken en hebben daarnaast hun eigen game park. Interessant om over deze manier van boeren te leren en uiteraard om alles te zien. Vooral heerlijk gechillt en bijgekomen van de zware werkweken!

Dan nog een update over onze grote trip, beginnend op de tweede van januari. Doordat onze vrienden van Comet Cars ons niet toestaan om een aantal landen te betreden blijven we binnen de noordelijke grenzen van Zuid-Afrika. Wel gaan we onder andere Lesotho, Swasiland en het Krugerpark bezoeken.

Tot snel!

• 24 November 2014 - 17:01

Karin:

Gelukkig hadden jullie wel bier bij je

• 24 November 2014 - 21:01

Frank:

Klinkt allemaal weer supergaaf. Zijn zeker andere spinnen als in NL? Manshoog?