Helikopter vlucht, Cape of Good Hope, Robbenisland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Helikopter vlucht, Cape of Good Hope, Robbenisland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Helikopter vlucht, Cape of Good Hope, Robbenisland

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

17 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goede avond mensen,

Bij deze een snelle update van gisteren en vandaag. Onze dag begon gister met het allermooiste verjaardagscadeau ooit, een helikopter vlucht over Kaapstad. En het was heel erg mooi om te zien. Thomas en Anne-Marie, bedankt!

We waren ongeveer om half 12 klaar en besloten om richting Kaap de Goede Hoop te gaan. Het was wederom een prachtige weg met veel foto en video momentjes. Uiteindelijk gearriveerd en de uitzichten waren heel indrukwekkend. Ik snap waarom de Hollanders hier graag kwamen. Op de terug weg door Table Mountain National Reserve gereden en hier onze eerste Wildlife Experience gehad! We hebben struisvogel, schildpad, gemsbok en Bavianen gezien! Echt een "Africa" gevoel.

S'avonds ben ik met een aantal wezen stappen in het uitgaansgebied en dat was niet verkeer. Ook s'avonds was het lekker weer! Half 5 thuis en vanmorgen om 8 opgestaan om richting Robbeneiland te gaan.

De boottocht naar de gevangenis duurde ongeveer een half uurtje en we zagen in de verte een walvis, heel indrukwekkend! Op Robben eiland zijn we door de gevangenis gelopen en begeleid door een ex-bewoner(gedetineerde). Mooie verhalen en indrukwekkend wanneer je bedenkt dat de gevangenis nog maar ongeveer 20 jaar dicht is. Ook nog een bustoer gemaakt over het eiland, en ook nu wonen er nog mensen(geen gedetineerden). Indrukwekkend stukje "apartheid" en cultuur.

Aan het einde van de middag nog even genoten op het strand en lekker gechillt. Morgenvroeg verlaten we ons hostel en beginnen we aan onze tocht richting Port Elizabeth. Eerste stop, Hermanus. Hier hopen we morgen een aantal walvissen van dichtbij te zien.

Keep in touch!

• 17 Augustus 2014 - 20:53

Ellen:

Hoi Sjoerd wat ontzettend leuk om je zo te volgen, verheug me al op je volgende verhaal!! Ik wens jullie voor morgen weer een goede reis!! En hopelijk zie ik morgen weer foto's voorbij komen!! Dikke kus en een hele dikke knuffel!!! Liefs ellen

• 18 Augustus 2014 - 11:46

Frank En Geja Welcker:

Leuk verslag en mooie foto's!!! Wat beleven jullie mooie momenten! Super gaaf!
    We verheugen ons al op het vervolg.
    Goeie reis vandaag. X

• 19 Augustus 2014 - 11:05

Thomas:

He! Wat een gave foto's van de helikopter en de vlucht! Dit is ook het allermooiste verjaardagscadeau om te geven man!!
    Have a good trip!

Sjoerd

Op 13 augustus vlieg ik, samen met Lars Pols, naar Kaapstad(Zuid-Afrika). Hier begint ook ons avontuur voor het komende half jaar en daar wil ik jullie graag van op de hoogte houden. Daarom zal ik minimaal één keer per week een reisverslag schrijven waarin ik ervaringen deel en een stukje Zuid-Afrika naar huis breng.

Actief sinds 30 Juli 2014