Avonturen langs de Tuinroute! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Avonturen langs de Tuinroute! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Avonturen langs de Tuinroute!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

23 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goedemorgen!

Zoveel meegemaakt de afgelopen dagen, vooral zonder WIFI, dus helaas loop ik een dag of 5 achter. Ik zal proberen niks te vergeten en kort samen te vatten.

Zoals verteld in de laatste update, zijn we de 18e vertrokken uit Kaapstad en begonnen aan onze road trip langs de kust. Onze eerste stop was in Hermanus. Hermanus is een gezellig kust plaatsje wat bekend staat om haar vele walvissen. De hele dag loopt de "whale crier" langs de kust en wanneer hij een walvis ziet, blaast hij op zijn hoorn. Hier hebben we ook gekayakt tussen de walvissen, super vette ervaring en wat een grote visjes. S'middags nog een mooie hike gemaakt en s'avonds in het hostel gebraaid met een aantal locals. Het vlees hier is ongelofelijk goed!

De volgende ochtend vertrokken richting Swellendam. Dit dorpje staat bekend als officiele begin van de Tuinroute. Veel Nederlandse invloeden hier en een safari gemaakt met ons autootje door het Bontebok Nature Reserve. De kleinste van 12 officiele natuurparken. Eind van de middag vertrokken naar Bonnievale. Hier wonen sinds 4 jaar twee vrienden van Lars zijn ouders. Ze verbouwen abrikozen, druiven en perziken en hier mochten we blijven slapen. Veel geleerd over de cultuur en leuk om het van echte insiders te horen. De volgende ochtend een leuke rondleiding gehad over hun erf.

Daarna vertrokken richting Wilderness, met een korte tussenstop in Mosselbay. Dat was toch wel een stukje rijden en we arriveerden tegen het eind van van de middag. Mooi backpack uitgezocht met uitzicht op het strand en verder niet zo veel meer gedaan. Aardige gast ontmoet uit Utrecht en met z'n 3en naar Cocomo Bar geweest. Hier een sparerib pizza, bier en shotjes besteld. Ook was er live muziek dus we hebben ons prima vermaakt.

De volgende ochtend werd ik wakker en keek uit het raam, het eerste wat ik zag was een walvis mama met haar baby, super goed gevoel. Daarna gehiked richting een grot, wat bedoeld is voor daklozen. Heel artistiek en kunstzinnig gemaakt. Toen over het treinspoor verder gelopen naar Victoria Bay en hier even gechillt. Vervolgens boven bij de M2 afgezet met de gedachte, nooit twee keer dezelfde route lopen. Helaas was hier 6km snelweg en toen zijn we maar terug gaan liften. Eenmaal terug, weer het autootje gepakt naar de Map of Africa, een stuk gebergte uitgeslepen door zee en rivier in de vorm van het Afrikaanse continent. Ook nog op de Quad door de bossen geracet en de dag afgesloten met een mooie hike door de bossen van Wilderness. Echt één van de mooiste tot nu toe. S'avonds dikke party gehad bij hetzelfde restaurant en de backpack en veel leuke mensen ontmoet!

De volgende ochtend vertrokken richting Knysna. Ook een Duitse jongen meegenomen die we in het backpack hebben ontmoet. In Knysna een mooie backpack gezocht en de stad ontdekt. Geluncht bij Spur(Amerikaanse steakhouse keten) en wat boodschappen(bier) gedaan. S'middags mooie hike gemaakt met z'n 3en door het Elephant park hier. Geweldig natuurgebied waar echt olifanten leven diep in de bossen. Helaas geen gezien maar wel gehoord. Blijft een apart gevoel om in een heel dichtbegroeid bos te lopen in de wetenschap dat er daadwerkelijk luipaarden en olifanten leven. S'avonds gegeten bij een hele gezellige bar ook weer met live muziek, maar ook met Grolsch! Hier flink doorgezakt en daarna naar club Zanzibar geweest. Mooie nachtclub en hier was het helemaal feest. Nog naar een kleine afterparty geweest en het was mooi weer.

Heb geen flauw idee of ik iets vergeten heb, want nu ik dit typ ben ik een beetje brak. Maar zo zijn jullie in ieder geval weer op de hoogte en weten jullie dat ik nog niet ben opgegeten oid. Vandaag word een beetje brak en morgen reizen we door naar Plettenburg Bay.

We maken heel erg veel mooie dingen/momenten mee en het reizen hier geeft echt een onbeschrijfelijk gevoel.

• 23 Augustus 2014 - 12:56

Linda:

Wauw Sjoerd, hele gave verhalen! Vooral tof dat je al die dieren ziet! (Walvissen!!, ik ben jaloers). Lekker genieten want voor je het weet loopt je avontuur ten einde. Dat gaat echt sneller dan je denkt! Heel veel plezier! xxx

• 24 Augustus 2014 - 10:00

Frank:

Prachtige belevenissen en de contacten met locals zijn natuurlijk ook gaaf. Mooi dat het weer goed is. Gave foto's ook. Waren de bananen lekker? Veel moois komende week.

• 24 Augustus 2014 - 10:57

Geja Welcker:

Wat een mooi verhaal weer! Jullie makken ontzettend veel mee en beleven van alles! Echt fantastisch!

• 24 Augustus 2014 - 11:37

Gerrie:

Hoi sjoerd,
    Fijn dat je ons meeneemt op jouw reis , wij genieten elke keer weer van jouw verslag
    en reizen ook elke keer weer met je mee.
    veel liefs Marc, Gerrie en Julia.

• 24 Augustus 2014 - 22:23

Wilma: